čtvrtek 7. srpna 2014

Dovolená na Hané


Jak jsem se již několikrát zmínila přelom července a srpna jsme strávili na Hané v lázeňském městečku Slatinice.
Vyráželi jsme v sobotu ráno po dálnici směr Praha, Brno, Olomouc. Cesta po dálnici byla bez problémů, trochu nás zdržela malá zácpa před Brnem a taky jsme bloudili na okreskách před Slatinicemi. Ubytováni jsme byli  v krásném penzionu Majorka. Po vybalení jsme šli prozkoumat město, ale bez foťáku a tak Slatinice vyfocené nemáme.

Toto je pohled z okna penzionu



Na neděli jsme si naplánovali cyklovýlet na hrad Bouzov. Vždycky jsem si myslela, že Haná je placka , ale krutě jsem se mýlila, cesta na Bouzov byla samé kopečky. Asi na třetím stoupání jsem měla takovou krizi, že jsem chtěla zahodit kolo do příkopu a počkat jestli mě někdo neodveze zpátky, proklínala jsem se, že nemám natrénováno, ale nakonec jsem to dala. Prohlídka Bouzova  za tu námahu stála.                                                                                                                   
Pár obrázků z Bouzova                                                                                                            
       







Po občerstvení v restauraci Pod hradem jsme se vraceli stejnou cestou zpět. Z několika stran se na nás hnaly černé mraky, blýskalo a v Náměšti na Hané jsme se museli schovat před deštěm na autobusové zastávce. Když už to vypadalo že je po dešti, vyrazili  jsme, ale asi posledních 5km jsme jeli v dešti, větru, bouřce, ale dojeli jsme i když s vypětím všech sil. Na kole jsme ujeli 52km. 

V pondělí ráno jsme se byli objednat na lázeňské procedury a potom jsme vyrazili opět na kole a opět do kopců. Cílem naší cesty byla rozhledna na Velkém Kosíři, což je kopeček 422m.n.m.         



                                  
Na rozhlednu jsem nevystoupala, nějak se mi do těch schodů nechtělo, ale o nic jsem prý nepřišla, výhled nic moc. Jestli mě neznáte, tak já jsem ta osoba v červeném triku, co hlídá kola.                 
                                   

Cesta dolů byla dobrá, po slušné asfaltce lesem a hlavně vedla z kopce. V úterý jsme ujeli 18km.
Cyklovýšlapem  pondělní den nekončil, před večeří jsme relaxovali v bazénu a potom i whirpoolu v lázeňském domě Balnea.                                                                                                           
                                         
V úterý jsme opět vyrazili na kole, tentokrát směr Olomouc, chtěli jsme navštívit Svatý Kopeček. Cesta do Olomouce ubíhala poměrně dobře a rychle, ale v Olomouci jsme se tak nějak zamotali a nemohli jsme trefit tu správnou cestu proto jsme změnili plán a prohlídli jsme si Olomouc. Prošli jsme si historické centrum a fotili a fotili.
Tady je pár, myslím že povedených fotek.








Vraceli jsme se stejnou cestou a ujeli jsme celkem 32km.

Středu jsme si užili jako pravý lázeňský den s procedurami, já dopoledne a manžel odpoledne. Oba jsme měli sirnou perličkovou koupel a já skořicový zábal a on masáž.

Na čtvrtek hlásili déšť, proto jsme vyrazili na výlet autem. Nejdřív jsme navštívili Javoříčské jeskyně.








Potom jsme pokračovali do Loštic. Tam jsme navštívili Muzeum tvarůžků,  nakoupili v podnikové prodejně a ochutnali speciality v místním hotelu. Asi od 12hod pršelo a chvílemi i docela slušně.

A v pátek jsme autem dojeli na Svatý Kopeček. Tam jsme navštívili zoo.






A potom ještě Baziliku Navštívení Panny Marie.





Před večeří jsme ještě stačili bazén a vířivku a po večeři posezení na nádvoří penzionu s Posádkovou hudbou z Olomouce a hity 70 let.

A v sobotu po snídani jsme vyrazili směr domů.

Dovolená byla báječná, odpočinuli jsme si a poznali další kousek naší krásné země. Ale nemusíme smutnit, čeká nás ještě jedna dovolená, tentokrát zahraniční, a to v září, na řeckém ostrově Kréta.

1 komentář:

  1. Krásně jsem se s Tebou Maruško prošla, do jeskyně jsem vlezla, ZOO jsem navštívila .... paráda!
    Ajka

    OdpovědětVymazat